Rok Szkolny 2017/2018
Problem priorytetowy: pracownia językowa naszej szkoły nie odpowiada nowoczesnym standardom
Kryterium sukcesu: zadania zrealizowano w 100% - pracownia językowa wzbogaciła się
o nowe stoły i funkcjonalne krzesła, zestawy słuchawkowe wraz z elektronicznym systemem
Plan działań „Doposażamy pracownie językowe”
Wnioski (podsumowanie i interpretacja wyników ewaluacji):
- szkoła wzbogaciła się o nowoczesne pomoce dydaktyczne
- pracownia językowa jest nowocześnie wyposażona
- podniesiona została jakość edukacji w zakresie kompetencji cyfrowych i językowych
- efektywne zagospodarowanie czasu wolnego
- brak funduszy – konieczność napisania projektu z wnioskiem o dofinansowanie do różnych fundacji i instytucji wpierających edukację
Realizacja projektu ,,Z językami obcymi za pan brat''
Warunkiem sukcesu we współczesnym świecie, poza wykształceniem i umiejętnością obsługi komputera, jest znajomość języków obcych. Korzyści płynących z ich znajomości jest wiele. Dzięki nim mamy możliwość poznania świata i ludzi żyjących w różnych zakątkach. Uczniowie zazwyczaj uczą się języków obcych obowiązkowo i nie zawsze doceniają zalety tej nauki. Refleksja pojawia się zazwyczaj, kiedy język obcy przydaje się w życiu i osiąga się dzięki jego znajomości wymierne korzyści. Na przestrzeni lat zmienia się metodyka nauczania i narzędzia wspomagające nauczanie języków obcych. Stawiając na rozwój umiejętności językowych postanowiliśmy zrealizować projekt ,,Z naukami obcymi za pan brat''. Pracownie językowe to innowacyjne miejsca, w których wykorzystuje się innowacyjne systemy multimedialne usprawniające i uprzyjemniające naukę. Nowoczesna pracownia językowa skutecznie skupia uwagę dzieci i młodzieży, pobudzając ich do aktywności. Dzięki niej możliwy jest swobodny i głośny trening wymowy. Zastosowanie nowoczesnych technologii da doskonałe efekty w rozwoju uczniów, ułatwi zapamiętywanie informacji i zachęci do intensywnej pracy. Pracownia językowa wyposażona jest w zestaw słuchawkowy, który pozwala uczniom skupić się na głosie prowadzącego i swobodnie ćwiczyć wymowę. Elektroniczny system to również ogromne możliwości dla nauczyciela, który może przysłuchiwać się uczniom i zespołom podczas ćwiczeń, poznawać ich słabe i mocne strony oraz w razie potrzeby włączać się do rozmów. Dzięki realizacji przedsięwzięcia podniesiona zostanie jakość edukacji nie tylko w zakresie kompetencji kluczowych. Dzieci będą też mogły rozwijać zainteresowania uczestnicząc w zajęciach dodatkowych z języka angielskiego i niemieckiego, w czasie których będą pracowały przy nowoczesnym sprzęcie. Wyposażenie pracowni w nowoczesne urządzenia to ogromne wsparcie dla pedagoga. Bez wątpienia podniesie efektywność nauczania, zmotywuje uczniów do osiągania wyższych wyników w nauce, a także pozwoli na wartościowe zagospodarowanie czasu wolnego. Mamy nadzieję, iż realizacja projektu utwierdzi uczniów w przekonaniu, że warto się uczyć języków obcych, których znajomość otwiera wiele drzwi, ułatwia komunikację i często też życie codzienne. Realizacja projektu była możliwa dzięki darczyńcy - Fundacji PGNIG, która sfinansowała zakup pracowni językowej.
Jak się uczyć?
W dniu 19 października 2017 roku uczniowie klasy IV wzięli udział w warsztatach na temat: ,,Jak się uczyć?'', prowadzonych przez pracowników Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Przeworsku. Poprzez dialog, zajęcia ruchowe i pracę w małych grupach uczniowie mieli szansę rozpoznać swoje mocne strony, zainteresowania i jednocześnie ustalić, który rodzaj pamięci i percepcji jest u nich dominujący. W proponowanych formach warsztatowych dzieci poznały, jak działa u nich pamięć w sytuacji stresu, kiedy muszą coś zrobić bardzo szybko i skorzystać z wiedzy, która nie została jeszcze utrwalona.
„Zaelektryzowani"
Fizyka i chemia to nie najłatwiejsze dziedziny nauki, ale niezwykle fascynujące
i ukazujące jak poznawać świat. Przekonali nas o tym panowie z grupy "Zaelektryzowani", którzy odwiedzili naszą szkołę 26 kwietnia. W niezwykłej lekcji uczestniczyli uczniowie wszystkich klas. W programie znalazły się eksperymenty z fizyki i chemii, bezpieczne zabawy z gazami np. ciekłym azotem, helem, wodorem. Pokazy odbyły się z wykorzystaniem dużej kolekcji rekwizytów, znanych i stosowanych w życiu codziennym. Ta niezwykła lekcja, to nauka przekazana w zabawnej i atrakcyjnej formie, która pozwoliła dzieciom dostrzec
i zrozumieć ciekawe zjawiska fizyczne, które towarzyszą im często na co dzień, a nie zawsze je dostrzegają. Oczywiście zajęcia aktywizowały widzów, chętni uczniowie mogli być wykonawcami, czy nawet obiektami doświadczeń. Z pewnością zapamiętamy tę lekcję na długo.
37-200 Przeworsk
Studzian 338