Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka 800 12 12 12
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Rok szkolny 2017/2018 - realizacja działań z zakresu Standardu IV

Rok szkolny 2017/2018 - realizacja działań z zakresu Standardu IV

Rok Szkolny 2017/2018

Problem priorytetowy: pracownia językowa naszej szkoły nie odpowiada nowoczesnym standardom

Kryterium sukcesu: zadania zrealizowano w 100% - pracownia językowa wzbogaciła się
o nowe stoły i funkcjonalne krzesła, zestawy słuchawkowe wraz z elektronicznym systemem

 

Plan działań „Doposażamy pracownie językowe”

Wnioski (podsumowanie i interpretacja wyników ewaluacji):

  1. Korzyści z naszych działań:

- szkoła wzbogaciła się o nowoczesne pomoce dydaktyczne

- pracownia językowa jest nowocześnie wyposażona

- podniesiona została jakość edukacji w zakresie kompetencji cyfrowych i językowych

- efektywne zagospodarowanie czasu wolnego

  1. Trudności w realizacji naszych działań:

- brak funduszy – konieczność napisania projektu z wnioskiem o dofinansowanie do różnych fundacji i instytucji wpierających edukację

 

Realizacja projektu ,,Z językami obcymi za pan brat''

Warunkiem sukcesu we współczesnym świecie, poza wykształceniem i umiejętnością obsługi komputera, jest znajomość języków obcych. Korzyści płynących z ich znajomości jest wiele. Dzięki nim mamy możliwość poznania świata i ludzi żyjących w różnych zakątkach. Uczniowie zazwyczaj uczą się języków obcych obowiązkowo i nie zawsze doceniają zalety tej nauki. Refleksja pojawia się zazwyczaj, kiedy język obcy przydaje się w życiu i osiąga się dzięki jego znajomości wymierne korzyści. Na przestrzeni lat zmienia się metodyka nauczania i narzędzia wspomagające nauczanie języków obcych. Stawiając na rozwój umiejętności językowych postanowiliśmy zrealizować projekt ,,Z naukami obcymi za pan brat''. Pracownie językowe to innowacyjne miejsca, w których wykorzystuje się innowacyjne systemy multimedialne usprawniające i uprzyjemniające naukę. Nowoczesna pracownia językowa skutecznie skupia uwagę dzieci i młodzieży, pobudzając ich do aktywności. Dzięki niej możliwy jest swobodny i głośny trening wymowy. Zastosowanie nowoczesnych technologii da doskonałe efekty w rozwoju uczniów, ułatwi zapamiętywanie informacji i zachęci do intensywnej pracy. Pracownia językowa wyposażona jest w zestaw słuchawkowy, który pozwala uczniom skupić się na głosie prowadzącego i swobodnie ćwiczyć wymowę. Elektroniczny system to również ogromne możliwości dla nauczyciela, który może przysłuchiwać się uczniom i zespołom podczas ćwiczeń, poznawać ich słabe i mocne strony oraz w razie potrzeby włączać się do rozmów. Dzięki realizacji przedsięwzięcia podniesiona zostanie jakość edukacji nie tylko w zakresie kompetencji kluczowych. Dzieci będą też mogły rozwijać zainteresowania uczestnicząc w zajęciach dodatkowych z języka angielskiego i niemieckiego, w czasie których będą pracowały przy nowoczesnym sprzęcie. Wyposażenie pracowni w nowoczesne urządzenia to ogromne wsparcie dla pedagoga. Bez wątpienia podniesie efektywność nauczania, zmotywuje uczniów do osiągania wyższych wyników w nauce, a także pozwoli na wartościowe zagospodarowanie czasu wolnego. Mamy nadzieję, iż realizacja projektu utwierdzi uczniów w przekonaniu, że warto się uczyć języków obcych, których znajomość otwiera wiele drzwi, ułatwia komunikację i często też życie codzienne. Realizacja projektu była możliwa dzięki darczyńcy - Fundacji PGNIG, która sfinansowała zakup pracowni językowej.

 

 

Jak się uczyć?

W dniu 19 października 2017 roku uczniowie klasy IV wzięli udział w warsztatach na temat: ,,Jak się uczyć?'', prowadzonych przez pracowników Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Przeworsku. Poprzez dialog, zajęcia ruchowe i pracę w małych grupach uczniowie mieli szansę rozpoznać swoje mocne strony, zainteresowania i jednocześnie ustalić, który rodzaj pamięci i percepcji jest u nich dominujący. W proponowanych formach warsztatowych dzieci poznały, jak działa u nich pamięć w sytuacji stresu, kiedy muszą coś zrobić bardzo szybko i skorzystać z wiedzy, która nie została jeszcze utrwalona.

„Zaelektryzowani"

Fizyka i chemia to nie najłatwiejsze dziedziny nauki, ale niezwykle fascynujące
i ukazujące jak poznawać świat. Przekonali nas o tym panowie z grupy "Zaelektryzowani", którzy odwiedzili naszą szkołę 26 kwietnia. W niezwykłej lekcji uczestniczyli uczniowie wszystkich klas. W programie znalazły się eksperymenty z fizyki i chemii, bezpieczne zabawy z gazami np. ciekłym azotem, helem, wodorem. Pokazy odbyły się z wykorzystaniem dużej kolekcji rekwizytów, znanych i stosowanych w życiu codziennym. Ta niezwykła lekcja, to nauka przekazana w zabawnej i atrakcyjnej formie, która pozwoliła dzieciom dostrzec
i zrozumieć ciekawe zjawiska fizyczne, które towarzyszą im często na co dzień, a nie zawsze je dostrzegają. Oczywiście zajęcia aktywizowały widzów, chętni uczniowie mogli być wykonawcami, czy nawet obiektami doświadczeń. Z pewnością zapamiętamy tę lekcję na długo.

 

 

Data dodania: 2019-07-16 19:14:48
Data edycji: 2019-08-01 15:41:47
Ilość wyświetleń: 708

Konkursy

Zapraszamy do udziału w szkolnych konkursach!
Więcej informacji

Archiwum aktualności 2010-2018

Wejdź i zapoznaj się z archiwum aktualności naszej szkoły.
Więcej informacji

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy zobacz najnowsze wpisy!
Więcej informacji
Bądź z nami
ePUAP: /SPStudzian/SkrytkaESP
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej