Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka 800 12 12 12
Deklaracja dostępności
Reset

Poznawali Polskę

Dziewiątego i dziesiątego  listopada uczniowie klas VII i VIII wraz z opiekunami  udali się na niecodzienną dwudniową wycieczkę do Warszawy współfinansowaną przez Ministerstwo Edukacji i Nauki w ramach programu ,,Poznaj Polskę”. Była to wspaniała okazja  do poznania naszego dziedzictwa narodowego i kulturowego, kształcenia poczucia przynależności do kraju, dumy z jego historii i współczesnych osiągnięć. Program wycieczki był bardzo bogaty. Warszawa przywitała nas piękną i kolorową jesienną aurą. Pierwszy dzień upłynął  na zwiedzaniu Cmentarza na Powązkach. Spacerując po nim, rozmyślaliśmy nad historią poległych żołnierzy. Wstrząsnęły nami losy Alka, Rudego i Zośki, którzy oddali życie za ojczyznę. Po nostalgicznym pobycie na cmentarzu udaliśmy się do Zamku Królewskiego, w którym największe wrażenie wywarł na nas Pokój Marmurowy z przepięknymi zdobieniami i iście królewskim przepychem. Podziwialiśmy dzieła Jana Matejki i odwiedziliśmy Salę Senatorską, w której 1792 r. uchwalono Konstytucję 3 Maja. Kolejno udaliśmy się na spacer  Rynkiem Starego Miasta po drodze odwiedzając: Bazylikę Archikatedralną p.w. Męczeństwa Św. Jana Chrzciciela, dzwon na Kanonii, Gnoją Górę oraz Kolumnę Zygmunta. Spacerowaliśmy również w okolicach Krakowskiego Przedmieścia, gdzie zobaczyliśmy Kościół p.w. Św. Anny, Pałac Prezydencki, plac Piłsudskiego z Grobem Nieznanego Żołnierza oraz Pomnik Ofiar Tragedii Smoleńskiej. Wracając, zatrzymaliśmy się przy jedynej pozostałości z getta warszawskiego – małego fragmentu ceglanego muru. Ostatniego dnia naszego pobytu udaliśmy się do Muzeum Powstania Warszawskiego, niezwykłego miejsca upamiętniającego jedno z najtragiczniejszych wydarzeń w historii Warszawy i Polski. Następnym  etapem zwiedzania było Centrum Nauki Kopernik. Jest to wspaniały ośrodek nauki, którego misją jest rozbudzanie ciekawości, wspomaganie samodzielnego doświadczania świata i uczenia się. Wszyscy mogli poznać prawa nauki poprzez samodzielne przeprowadzanie eksperymentów na interaktywnych wystawach. Na koniec udaliśmy się do Ogrodu Biblioteki Uniwersyteckiej, który jest jednym z największych i najpiękniejszych ogrodów dachowych w Europie. Opuszczaliśmy Warszawę pełni bogatej wiedzy na jej temat.  Wycieczka wzbogaciła nas o nowe, ciekawe doświadczenia. Był to niewątpliwie  czas pełen wrażeń.

Data dodania: 2021-11-17 21:59:24
Data edycji: 2021-11-17 22:02:13
Ilość wyświetleń: 406

Konkursy

Zapraszamy do udziału w szkolnych konkursach!
Więcej informacji

Archiwum aktualności 2010-2018

Wejdź i zapoznaj się z archiwum aktualności naszej szkoły.

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy zobacz najnowsze wpisy!